Początek naszych działań zawsze opiera się o starannie wypracowaną strategię działania. Nie bazujemy jednak na schematycznych krokach – zawsze zmierzamy w kierunku personalizacji naszych działań, w zależności od tego, z jakim klientem pracujemy w danym momencie i z jaką branżą mamy do czynienia.
Pogotowie Dietetyczne to jeden z większych cateringów w województwie podlaskim, aspirującym do TOP cateringów z Polski. Oferuje dania pudełkowe na terenie niemalże całego kraju, natomiast główny segment klientów oscyluje wokół rynku białostockiego. Właścicielowi firmy zależało min. na dywersyfikacji źródła przychodów, poprzez kierowanie działań na miasta z największym potencjałem – Warszawa, Trójmiasto oraz aglomeracje śląskie.
Zaczęliśmy od kompleksowego przeglądu działań konkurencji – zarówno tej, która jest znacznie mniejsza od firmy naszego Klienta, jak i największych graczy rynkowych. Dogłębna analiza stron internetowych, social mediów i reklam tych marek, pozwoliła nam zbadać trendy, poznać tę branżę z różnych stron i wyznaczyć kierunek naszych działań.
Branża cateringowa borykała się z kilkoma problemami w skalowaniu biznesu. Należą do nich min. bardzo duża konkurencja i sezonowość. Podczas okresów wakacyjnych / świątecznych – liczba zamówień znacznie spada, a koszty prowadzenia biznesu nie maleją proporcjonalnie. Jest to realne wyzwanie biznesowe, które powinno musi być uwzględnione w planach taktycznych.
W późniejszym okresie dużym utrudnieniem była również inflacja, która wymusiła podwyższenie cen cateringów. Przełożyło się na to większy wysiłek i zaangażowanie firm cateringowych, by zapewnić jak najlepszy customer experience – na każdym etapie zakupowym. Raz utracony klient, mając do wyboru kilkanaście, a w dużych miastach kilkadziesiąt cateringów z dużą dozą prawdopodobieństwa – nigdy już nie wróci do tego, z którego nie był usatysfakcjonowany.
Przed rozpoczęciem kompleksowych działań marketingowych – zależało nam na naprawieniu elementów brandu, które wymagały „gruntownego remontu”. Jednym z nich okazała się strona internetowa, która nie była przystosowana do najnowszych standardów UX designu i nie zapewniała odpowiedniego doświadczenia klienta na styku z marką. Ograniczało to potencjał zwiększania konwersji z prowadzonych działań marketingowych. Ponadto, nie były do tej pory prowadzone działania PR-owe, przez co rozpoznawalność marki była na niewystarczajacym poziomie.
Brak wyróżniającej się wśród konkurencji komunikacji, niespójny key visual oraz wiele elementów, które nie były komplementarne z całą koncepcją marki przełożyły się na wyższy koszt reklam i pozyskanie najcenniejszej rzeczy – czyli nowego klienta.
Do tej pory docelowym wyróżnikiem marki było to, że była jedną z pierwszych firm cateringowych nie tylko na Podlasiu, ale również w Polsce. Jednak w tak szybko rozwijającej się branży, palma pierwszeństwa nie wystarczy do ciągłego rozwoju firmy i dalszego skalowania zysków.
Po analizie konkurencji, audycie kont reklamowych, zdefiniowaniu problemów oraz barier, z którymi boryka się brand naszego klienta – przeszliśmy do implementacji działań.
Pracę rozpoczęliśmy od poprawy dotychczasowego brandingu. Przygotowaliśmy nowe inspiracje i pomysły dotyczące Key Visualu – zarówno te, które były ewolucją poprzedniego stylu, jak również całkowicie odmienne od dotychczasowej koncepcji.
Stanęliśmy również przed całkowitą wizją rebrandingu marki Pogotowie Dietetyczne. Ostatecznie zdecydowaliśmy się na całkowitą ewolucję marki i wprowadzenie Brand Hero – Fit Brygady. Stanowiło ją 7 spersonifikowanych warzyw i owoców, z przypisanymi imionami i cechami osobowości. Lekkie, bez zbędnego pompatyzmu, a do tego zabawne. Szukaliśmy sposobu na wyróżnienie marki spośród innych cateringów… i okazało się to strzałem w 10!
Brygada była przemycana w niemalże wszystkich grafikach – zarówno w kanałach social media, jak i w kreacjach reklamowych. Niektóre warzywa były tymi pełniącymi rolę “doradczą”, drugie “śmieszną, a inne były miksem tych cech – a ich imiona mówią same za siebie.
Nowa strona już prawie była przygotowana do sprzedaży… jednak bez dobrej analityki oraz obszaru performance nie spełniała swojej roli. Zadbaliśmy więc o te i inne elementy oraz poprawiliśmy kilka błędów we wdrożeniu Google Analitycs. Naprawiliśmy także kompatybilność z systemem Dietly, który stanowił tutaj duży problem. Często zamówienia w Google Analitics były nabijane dwa razy , co przy finalnej analizie prowadziło do złych wniosków i w konsekwencji podejmowania złych ruchów biznesowych. Naprawiliśmy tę usterkę i wdrażaliśmy kolejne, nowe optymalizacje i kreacje, takie jak widoczne poniżej animacje:
Przez cały okres współpracy dążyliśmy do organizowania jak największej ilości działań PR-owych, które jeszcze bardziej pomogłyby w osiągnięciu satysfakcjonującej klienta wartości ROAS.
Na każde większe miasto stworzyliśmy dedykowaną podstronę. Inwestowaliśmy w artykuły sponsorowane i najwyższej jakości linki, co pozwoliło nam wybić się w wielu bardzo konkurencyjnych miejscowościach do TOP 10, a w większości na pozycje 1-3. To zasługa naszego działu SEO.
To jednak było za mało – współprace influencerskie, konkursy oraz inne działania dopalaliśmy działaniami płatnymi, aby jak najszerzej pokazać markę i to, co ją wyróżnia.
Cały rok współpracy z Pogotowiem Dietetycznym utwierdził nas w przekonaniach, które wyznajemy w Way Better od samego początku istnienia naszej agencji – bez odpowiedniej strategii marketingowej, sumiennie realizowanej od A do Z, z prostymi mierzalnymi celami nie ma wyników.
Sukces każdej marki to wypadkowa bardzo wielu czynników na które w większości mamy wpływ i możemy nimi odpowiednio sterować. Analityka, komunikacja w social mediach, odpowiednie ustawianie kampanii reklamowych, obsługa klienta przed i po sprzedaży, utrzymanie klienta, branding który wygląda i mówi to co chcemy przekazać… to wszystko musi być jasno i klarownie spisane. Pełne zaangażowanie do realizacji celu sprawiło, że…
… nie powiemy, że taka droga jest łatwa, ale na pewno widoczne efekty motywują nas do dalszej pracy. Odpowiedni ludzie to również ważna część projektu – bez nich nic nie byłoby możliwe!