Case Studies

Di Brenta
Business & Finance

Zakres Prac:
Consulting strategiczny
Strategia marki
Branding / naming
Projekt graficzny strony
Development strony
Wdrożenie narzędzi analitycznych
Informacje o projekcie strony internetowej:
Budżet realizacji podobnego projektu design
8-10 k
Budżet realizacji podobnego developmentu
6-8 k
Wykorzystana technologia
Wordpress
Szczegóły działań:
Przygotowanie i szczegółowe opracowanie strategii komunikacji.
Zdefiniowanie segmentu wszystkich usług i rozdzielenie ich na dwa, główne obszary.
Zaprojektowanie i wdrożenie nowego Key Visualu pod stronę internetową.
Zaprojektowanie nowego logo spójnego z elementami brandingu.
Audyt SEO pod optymalizację strony internetowej w obszarze pozycjonowania.
Cele:
Zaprojektowanie i implementacja funkcjonalnej, zgodnej z aspektami UX strony internetowej.
Opracowanie strategii rozdziału kluczowych segmentów działań firmy.
Zaprojektowanie architektury treści uwzględniającej obszar SEO i edukację klienta w obszarze finansów.
Zwiększenie rozpoznawalności marki w długofalowej perspektywie.
Wyzwania
Brak zdefiniowanej strategii komunikacji oraz sprecyzowanych celów biznesowych.
Strategia komunikacji dotycząca obszaru tematyki finansów, która pozwoli przedstawić w łatwy i przystępny sposób trudne obszary usług jak zewnętrzny CFO.

Jak to zrobiliśmy?

1
Warsztaty strategiczne – ugruntowanie wizji klienta

Warsztaty strategiczne to element niezbędny do świadomego skalowania swojego biznesu. Podczas nich wspólnie z naszym klientem ustalamy, jakie są jego główne cele biznesowe i osadzamy je w realnych ramach czasowych. Następnie omawiamy dostępne i adekwatne narzędzia, które umożliwią skuteczną realizację założonych celów.

Profil usług naszego klienta obejmujący branżę finansową był bardzo szeroki. Segment usług Di Brenta skierowany jest zarówno do branży B2B, jak i B2C. Przedstawienie skomplikowanego świata finansów dla osób niezaznajomionych z branżą, stanowiło spore wyzwanie. W przypadku przedsiębiorców również było to wyzwanie związane z przedstawieniem szerokiego zakresu usług w sposób czytelny i zrozumiały. Było to o tyle istotne, że sprzedaż usług w segmencie B2C jest skomplikowana i obejmuje kompletnie inną oś działań marketingowych.

Prace rozpoczęliśmy od jasnego zdefiniowania wszystkich usług, które ma w ofercie firma Di Brenta oraz przypisania ich do 2 segmentów: Business Hub dedykowanego przedsiębiorcom oraz Private Finance, skierowanego do osób prywatnych, które chcą zadbać o swoje finanse.

Określenie i opisanie niektórych takich z nich, jak np. ubezpieczenia firmowe/prywatne było stosunkowo proste. Nawet osoby, które nie są przedsiębiorcami rozumieją pojęcie i koncepcje ubezpieczania majątku, firmy, aktywów etc. Większe wyzwanie stanowiło jasne wyjaśnienie usługi Zewnętrznego CFO, która obecnie jest oferowana przez bardzo niewielką liczbę firm. Jest to innowacyjna usługa, skierowana do przedsiębiorstw, które potrzebują uporządkowania struktury finansów, którą zajmuje się zewnętrzny Dyrektor Finansowy. Jest to bardzo komfortowe rozwiązanie, które pozwala rozwiązać problemy finansowe firmy, bez generowania dodatkowego etatu. Usługa zewnętrznego CFO jest realizowana tylko wtedy, kiedy jest to absolutnie niezbędne, dzięki czemu pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze, które są w tym wypadku odpowiednią, przyszłościową inwestycją.

Brak usystematyzowanych procedur w zakresie obiegu informacji finansowych oraz miarodajnych informacji o kondycji i płynności finansowej firmy to duży “hamulec” rozwojowy, często niezauważalny dla właściciela.

Z tego względu, rola CFO z zewnątrz jest niezwykle istotną z perspektywy przedsiębiorstw usługą, która na pewnym etapie funkcjonowania firmy może stać się wręcz niezbędna. Jest to jedna z tych usług, która nie jest łatwa do przedstawienia w jasny i zrozumiały sposób dla przedsiębiorców. Z takimi i podobnymi zagadnieniami mierzyliśmy się podczas wspólnych warsztatów z klientem przekonując się, że czasami nawet prosty produkt implikuje trudny przekaz komunikacyjny.

Dokładna analiza wszystkich aspektów biznesowych, którą realizujemy podczas warsztatów strategicznych pomaga tworzyć marketing, który sprzedaje, a nie tylko ładnie wygląda i mądrze brzmi.

Następnie, po sprecyzowaniu i określeniu mierzalnych celów biznesowych klienta, przeszliśmy do zdefiniowania person potencjalnych klientów. Przeanalizowaliśmy ich obiekcje względem usług firmy naszego klienta, obawy oraz to, na czym im zależy. Trafne zdefiniowanie person jest kluczem do zrozumienia procesu zakupowego klientów i stworzenia spójnej strategii komunikacji, która przełoży się lepsze skalowanie biznesu i finalnie większy zysk.

Kolejnym krokiem było sprecyzowanie i podparcie obietnicy wartości marki. Następnie przeszliśmy do opracowania głównego claimu, który odnosiłby się zarówno do samej nazwy marki, jak i zdefiniowałby jej usługi. Po wspólnym brainstormingu, postawiliśmy na: “Twój przewodnik w skalowaniu biznesu i zarządzaniu finansami“. Zależało nam na tym, by claim subtelnie odzwierciedlał zarówno dosłowny jak i metaforyczny wymiar marki.

Nazwa Di Brenta odnosi się do pasma górskiego we włoskich Dolomitach. Góry – to zdobywanie szczytów, które często bywają trudne do osiągnięcia samodzielnie. Specjaliści firmy Di Brenta są przewodnikami po skomplikowanym świecie finansów. Poprzez kierowanie się partnerskim, a zarazem empatycznym podejściem do problemów każdego klienta, pomagają obrać właściwy kierunek drogi i osiągnąć najwyższe biznesowe szczyty.

2
Branding

Kolejnym krokiem było wybranie kolorystycznego motywu, spójnego z logiem i elementami brandingu firmy. Cała kolorystyka została oparta o motyw Dolomitów. Złoto-miedziany kolor identyfikacyjny – to często widoczna barwa masywu górskiego DiBrenta o zachodzie słońca, natomiast srebrny – budzi skojarzenia ze srebrzystymi szczytami o wschodzie słońca. W kolory wpleciony został również granatowy motyw, który ma budować zaufanie i profesjonalizm.

Następny krok stanowiła implementacja tego na warstwę wizualną, poprzez opracowanie całego, pełnego key visualu na stronie internetowej.

Sporym wyzwaniem było przeniesienie elementów wizualnych na stronę w taki sposób, by jednocześnie zachować spójność i wizualnie rozgraniczyć 2 osie biznesowe: Business Hub (produkty B2B) i Private Finance (B2C).

3
Web Design

Strona została zaprojektowana zgodnie z kluczowymi zasadami UX. Maksymalna funkcjonalność i intuicyjność, odpowiednia architektura treści i grafik, prosta nawigacja oraz zachowanie spójności kolorystycznej – to tylko niektóre elementy, które dopracowaliśmy w najdrobniejszych szczegółach po to, by móc zaoferować użytkownikowi najwyższą jakość pod kątem web designu.Po wejściu na stronę internetową, użytkownik w sekcji Hero Section może od razu wybrać zakres usług, który jest dedykowany jego potrzebom i wie, gdzie kierować się dalej. Może przejść dalej klikając wydzielone 2 przyciski, które różnią się kolorem.

Sprawdź projekt online

Użytkownik może także scrollować stronę dalej, gdzie znajduje się krótkie, a jednocześnie skondensowane informacje na temat poszczególnych segmentów usług. Wplecenie CTA w postaci darmowej konsultacji pozwala na ugruntowanie w świadomości potencjalnego klienta tego, że może liczyć na dodatkowe wyjaśnienie jego obiekcji podczas niezobowiązującego spotkania. Formularz kontaktowy został zaprojektowany w maksymalnie intuicyjny sposób. Uwzględnia wszystkie ewentualne potrzeby klienta, z którymi mógłby zgłosić się do firmy, a także zawiera odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

Klient zainteresowany tym segmentem raczej już jest zdecydowany na skorzystanie z usług, opatrzony z marką i mniej więcej wie czego chce, ale potrzebuję konsultacji aby swoje obawy przedyskutować i ewentualnie zdecydować się na współpracę.

Architektura treści i skuteczne projektowanie treści

Strona została zaprojektowana zgodnie z kluczowymi zasadami UX. Maksymalna funkcjonalność i intuicyjność, odpowiednia architektura treści i grafik, prosta nawigacja oraz zachowanie spójności kolorystycznej – to tylko niektóre elementy, które dopracowaliśmy w najdrobniejszych szczegółach po to, by móc zaoferować użytkownikowi najwyższą jakość pod kątem web designu.Po wejściu na stronę internetową, użytkownik w sekcji Hero Section może od razu wybrać zakres usług, który jest dedykowany jego potrzebom i wie, gdzie kierować się dalej. Może przejść dalej klikając wydzielone 2 przyciski, które różnią się kolorem.

4
Web development i analityka

Po zaprojektowaniu całego układu i treści na stronie, pozostało jedynie jej odpowiednie zakodowanie. Zadbaliśmy o responsywną wersję strony oraz elementy wpływające na jej sprawne i płynne ładowanie, dzięki czemu jej użytkownik mógł intuicyjnie i szybko nawigować po całym jej obszarze.Kolejnym krokiem była implementacja narzędzi analitycznych, niezbędnych do późniejszych działań w obszarze.

Kolejnym krokiem była implementacja narzędzi analitycznych, niezbędnych do późniejszych działań w obszarze Performance Marketingu – Google Tag Manager Server Side i GA4. Wdrożyliśmy również narzędzie HotJar, którego zadaniem jest późniejsza analiza tego, czy nasze koncepcje dotyczące ścieżek użytkownika były prawidłowe. Dostosowaliśmy analitykę do najnowszych zaleceń BigTechowych firm, aby nie przeoczyć najmniejszych informacji o użytkownikach strony.

Tak przygotowana strona jest gotowa do realizacji następnych działań. Content marketing, kampanie Google i Facebook Ads, SEO – tym wszystkim będziemy się zajmować, a z tak przygotowanym zapleczem – jesteśmy pewni zadowalających klienta wyników!

Sprawdź nasze realizacje

Zobacz wszystkie
Chcesz rozwinąć swój biznes, poprawić wyniki sprzedaży lub zrealizować strategiczne cele - ale nie masz pewności, od czego zacząć?
A może masz już określone konkretne marketingowe lub biznesowe potrzeby - i szukasz partnera, który pomoże Ci je zrealizować.
Skontaktuj się z nami i opowiedz nam o swoich potrzebach.