Pogotowie Dietetyczne – zaprojektowanie i wdrożenie strategii komunikacji, rebrandingu marki i nowej strony e-commerce + zwiększenie sprzedaży poprzez kampanie performance i SEO

Sprawdź, jak rozwinęliśmy firmę naszego klienta z branży cateringowej. Duża konkurencyjność, sezonowość i rosnąca inflacja? To nie problemy – to wyzwania, z którymi doskonale sobie poradziliśmy. Przekonaj się jak!

Zakres prac

Strategia i procesy
Branding i kreacje
Development i web design
Digital Marketing i analityka


Początek współpracy

Początek naszych działań zawsze opiera się o starannie wypracowaną strategię działania. Nie bazujemy jednak na schematycznych krokach – zawsze zmierzamy w kierunku personalizacji naszych działań, w zależności od tego, z jakim klientem pracujemy w danym momencie i z jaką branżą mamy do czynienia.

Pogotowie Dietetyczne to jeden z większych cateringów w województwie podlaskim, aspirującym do TOP cateringów z Polski. Oferuje dania pudełkowe na terenie niemalże całego kraju, natomiast główny segment klientów oscyluje wokół rynku białostockiego. Właścicielowi firmy zależało min. na dywersyfikacji źródła przychodów, poprzez kierowanie działań na miasta z największym potencjałem – Warszawa, Trójmiasto oraz aglomeracje śląskie.

Zaczęliśmy od kompleksowego przeglądu działań konkurencji – zarówno tej, która jest znacznie mniejsza od firmy naszego Klienta, jak i największych graczy rynkowych. Dogłębna analiza stron internetowych, social mediów i reklam tych marek, pozwoliła nam zbadać trendy, poznać tę branżę z różnych stron i wyznaczyć kierunek naszych działań.

Branża cateringowa borykała się z kilkoma problemami w skalowaniu biznesu. Należą do nich min. bardzo duża konkurencja i sezonowość. Podczas okresów wakacyjnych / świątecznych – liczba zamówień znacznie spada, a koszty prowadzenia biznesu nie maleją proporcjonalnie. Jest to realne wyzwanie biznesowe, które powinno musi być uwzględnione w planach taktycznych.

W późniejszym okresie dużym utrudnieniem była również inflacja, która wymusiła podwyższenie cen cateringów. Przełożyło się na to większy wysiłek i zaangażowanie firm cateringowych, by zapewnić jak najlepszy customer experience – na każdym etapie zakupowym. Raz utracony klient, mając do wyboru kilkanaście, a w dużych miastach kilkadziesiąt cateringów z dużą dozą prawdopodobieństwa – nigdy już nie wróci do tego, z którego nie był usatysfakcjonowany.

Przed rozpoczęciem kompleksowych działań marketingowych – zależało nam na naprawieniu elementów brandu, które wymagały „gruntownego remontu”. Jednym z nich okazała się strona internetowa, która nie była przystosowana do najnowszych standardów UX designu i nie zapewniała odpowiedniego doświadczenia klienta na styku z marką. Ograniczało to potencjał zwiększania konwersji z prowadzonych działań marketingowych. Ponadto, nie były do tej pory prowadzone działania PR-owe, przez co rozpoznawalność marki była na niewystarczajacym poziomie.

Brak wyróżniającej się wśród konkurencji komunikacji, niespójny key visual oraz wiele elementów, które nie były komplementarne z całą koncepcją marki przełożyły się na wyższy koszt reklam i pozyskanie najcenniejszej rzeczy – czyli nowego klienta.

Do tej pory docelowym wyróżnikiem marki było to, że była jedną z pierwszych firm cateringowych nie tylko na Podlasiu, ale również w Polsce. Jednak w tak szybko rozwijającej się branży, palma pierwszeństwa nie wystarczy do ciągłego rozwoju firmy i dalszego skalowania zysków.

Założenia współpracy

Zakres działań

Przygotowanie kreacji: statycznych, wideo oraz animacji

Optymalizacja kampanii reklamowych w systemach Google i Facebook Ads

Konsultowanie z klientem akcji marketingowych i ich schematów

Wdrażanie nowego Key Visualu (social media + strona internetowa)

Influencer marketing (research, umowy, implementacja działań)

Działania SEO – optymalizacja strony i redagowanie artykułów

Cele biznesowe

Osiągnięcie akceptowalnego biznesowo dla klienta ROAS

Wdrożenie nowych formatów kreacji i ich większe “bogactwo” zarówno przekaz jak i jego jakość

Stworzenie nowego, spójnego Key Visualu

Optymalizacja strony internetowej pod kątem UX

Początkowe bariery i wyzwania

Brak długofalowej strategii marketingowej

Niedostateczne działania PR-owe pomimo sporej skali działań – poprzednie działania prowadzone były w niespójne z komunikacją marki

Niewyróżniający się branding

Strona internetowa, której UX negatywnie wpływał na współczynnik konwersji

Działania

Po analizie konkurencji, audycie kont reklamowych, zdefiniowaniu problemów oraz barier, z którymi boryka się brand naszego klienta – przeszliśmy do implementacji działań.

Pracę rozpoczęliśmy od poprawy dotychczasowego brandingu. Przygotowaliśmy nowe inspiracje i pomysły dotyczące Key Visualu – zarówno te, które były ewolucją poprzedniego stylu, jak również całkowicie odmienne od dotychczasowej koncepcji.

Stanęliśmy również przed całkowitą wizją rebrandingu marki Pogotowie Dietetyczne. Ostatecznie zdecydowaliśmy się na całkowitą ewolucję marki i wprowadzenie Brand Hero – Fit Brygady. Stanowiło ją 7 spersonifikowanych warzyw i owoców, z przypisanymi imionami i cechami osobowości. Lekkie, bez zbędnego pompatyzmu, a do tego zabawne. Szukaliśmy sposobu na wyróżnienie marki spośród innych cateringów… i okazało się to strzałem w 10!




Brygada była przemycana w niemalże wszystkich grafikach – zarówno w kanałach social media, jak i w kreacjach reklamowych. Niektóre warzywa były tymi pełniącymi rolę “doradczą”, drugie “śmieszną, a inne były miksem tych cech – a ich imiona mówią same za siebie.

Zawarliśmy również te zmiany na stronie internetowej, dzięki czemu uzyskaliśmy komplementarną, spójną całość w ujęciu całego obszaru marki.



Dostosowaliśmy ją do najnowocześniejszych standardów UX/UI designu. Poprzedziliśmy to testami na potencjalnych odbiorcach, ale nie tylko. Konsultowaliśmy zmiany z kilkoma niezależnymi designerami i specjalistami od Performance Marketingu, aby mieć pewność, że podążamy we właściwym kierunku.




Nowa strona już prawie była przygotowana do sprzedaży… jednak bez dobrej analityki oraz obszaru performance nie spełniała swojej roli. Zadbaliśmy więc o te i inne elementy oraz poprawiliśmy kilka błędów we wdrożeniu Google Analitycs. Naprawiliśmy także kompatybilność z systemem Dietly, który stanowił tutaj duży problem. Często zamówienia w Google Analitics były nabijane dwa razy , co przy finalnej analizie prowadziło do złych wniosków i w konsekwencji podejmowania złych ruchów biznesowych. Naprawiliśmy tę usterkę i wdrażaliśmy kolejne, nowe optymalizacje i kreacje, takie jak widoczne poniżej animacje:




A gdy przychodzi świąteczny czas…



Przez cały okres współpracy dążyliśmy do organizowania jak największej ilości działań PR-owych, które jeszcze bardziej pomogłyby w osiągnięciu satysfakcjonującej klienta wartości ROAS.

Na każde większe miasto stworzyliśmy dedykowaną podstronę. Inwestowaliśmy w artykuły sponsorowane i najwyższej jakości linki, co pozwoliło nam wybić się w wielu bardzo konkurencyjnych miejscowościach do TOP 10, a w większości na pozycje 1-3. To zasługa naszego działu SEO.

To jednak było za mało – współprace influencerskie, konkursy oraz inne działania dopalaliśmy działaniami płatnymi, aby jak najszerzej pokazać markę i to, co ją wyróżnia.



Cały rok współpracy z Pogotowiem Dietetycznym utwierdził nas w przekonaniach, które wyznajemy w Way Better od samego początku istnienia naszej agencji – bez odpowiedniej strategii marketingowej, sumiennie realizowanej od A do Z, z prostymi mierzalnymi celami nie ma wyników.

Sukces każdej marki to wypadkowa bardzo wielu czynników na które w większości mamy wpływ i możemy nimi odpowiednio sterować. Analityka, komunikacja w social mediach, odpowiednie ustawianie kampanii reklamowych, obsługa klienta przed i po sprzedaży, utrzymanie klienta, branding który wygląda i mówi to co chcemy przekazać… to wszystko musi być jasno i klarownie spisane. Pełne zaangażowanie do realizacji celu sprawiło, że…

… nie powiemy, że taka droga jest łatwa, ale na pewno widoczne efekty motywują nas do dalszej pracy. Odpowiedni ludzie to również ważna część projektu – bez nich nic nie byłoby możliwe!

Osoby odpowiedzialne za projekt Pogotowie Dietetyczne:

Mateusz KropiewnickiCEO | Project Manager
Karol SerwatkoCEO | SEO Specialist
Wojciech KarłukUI/UX Designer
Łukasz KrukSEO Specialist
Tomasz WasilewskiHead of performance
Michał WalesiukFull Stack Developer
Samantha MimaGraphic Designer

Podsumowanie


Nieprzerwana analiza działań konkurencji i narzędzi analitycznych

+


Testowanie nowych grup odbiorców i formatów

+


Odpowiednio wysoki budżet

=


Marketing, który sprzedaje.

Autorzy Case Study

Magda WojdyłaHead of Content Marketing
Tomasz WasilewskiHead of Performance