Kreatywnym być

Autor
Waybetter Team
Czas
4min.
Czym jest kreatywność?

"Kreatywność polega na widzeniu tego, co inni widzą, ale myśleniu tego, czego inni nie  myślą." Posługując się wypowiedzią Alberta Einsteina, chcemy przedstawić Wam świat dość nieoczywisty i trudny do uchwycenia. Co się za tym kryje? Kreatywność. To słowo, które często kojarzy się z artystami, pisarzami i artystycznymi duszami. To zdolność do alternatywnego myślenia, tworzenia nowych rozwiązań i odkrywania nieznanych ścieżek. Przyjrzyjmy się znaczeniu kreatywności i jak możemy ją rozwijać w naszym biznesie. Witajcie w kreatywnym świecie!

Kreatywność to zdolność do myślenia inaczej, świeżego spojrzenia na znane problemy, tworzenia nowych pomysłów i wyrażania siebie w oryginalny sposób. To proces myślowy, który pozwala nam eksplorować nieznane obszary, łączyć różne elementy i tworzyć coś nowego i wartościowego.

Dla wielu ludzi kreatywność wyraża się poprzez malarstwo, muzykę, taniec, czy pisanie. To tworzenie dzieł sztuki, które przekazują emocje i myśli. Kreatywność może objawiać się w tworzeniu historii i opowieści, które angażują i inspirują innych. Nawet w codziennym życiu, kreatywność pomaga nam radzić sobie z niespodziewanymi wyzwaniami i trudnościami.


Niezależnie od tego, czy jesteś artystą, przedsiębiorcą czy osobą szukającą rozwiązań w codziennym życiu, kreatywność może pomóc Ci stworzyć coś wyjątkowego.

Kreatywność w biznesie

W dzisiejszym świecie, gdzie konkurencja nie śpi, a każda firma prześciga się w tworzeniu nowych produktów, ciężko o trafienie na pierwszy plan i wybicie się z tłumu. Mówiąc wprost - produkt ma każdy. Dlaczego Twój jest lepszy? Co zrobić, żeby odbiorcy wybrali właśnie Twój produkt?

Istotę zagadnienia trafnie oddał prof. L. Garbarski z Katedry Marketingu Akademii L. Koźmińskiego: ,,W działalności marketingowej kreatywność jest coraz częściej doceniana. W agencjach reklamowych od lat występują działy kreatywne kierowane przez dyrektorów kreatywnych.

W działach badawczo-rozwojowych przedsiębiorstw są tworzone zespoły kreatywne, od których oczekuje się oryginalnych pomysłów nowych produktów lub usług. W agencjach badań marketingowych poszukuje się bardziej wiarygodnych metod badań rynkowych oraz identyfikacji tzw. insight. Od działów marketingu oczekuje się nowych rozwiązań cenowych, innowacyjnych form sprzedaży i współpracy z klientami, a także odnajdywania nowych grup docelowych i nisz. Oczekiwania narastają wraz ze stawianiem marketingowi znacznie poważniejszych zadań niż tylko osiąganie skuteczności komunikacji marketingowej (...) Kreatywność w marketingu staje się zatem nieodzowna nie tylko przy tworzeniu użytecznych i wartościowych produktów, usług lub procedur, ale także w tworzeniu skutecznych modeli biznesowych.”

Oczywiście podpisujemy się pod tym. Trzeba zawsze być otwartym na nowe pomysły. Kreatywność w biznesie to źródło innowacji. To właśnie dzięki niej powstają nowe produkty, usługi, procesy i rozwiązania, które mogą odmienić firmę i branżę. Firmy, które inwestują w rozwijanie kreatywności swoich pracowników, często osiągają przewagę konkurencyjną, ponieważ są bardziej elastyczne i gotowe do adaptacji w zmieniającym się środowisku biznesowym.

Kreatywne kampanie reklamowe, treści i materiały marketingowe są bardziej przyciągające dla odbiorców. Innowacyjne podejście może sprawić, że Twoja firma będzie wyróżniać się na tle konkurencji. Ważne, aby dać się zapamiętać i pozostawić trwałe wrażenie w umysłach odbiorców.

Biznes a kreatywność

Kreatywność w biznesie jest jak iskra, która zapala ogień innowacyjnych działań. To umiejętność myślenia poza schematami i eksperymentowania, co pozwala firmom wyjść poza granice tradycyjnych rozwiązań.

Kiedy zanika kreatywność  nie panikuj! Nie jesteś pierwszy i na pewno nie ostatni. To nie matematyka, a nasza głowa też ma prawo do ,,zawieszania się”. W pędzącym świecie i natłoku licznych obowiązków nie zawsze znajdujemy czas i siłę, aby na zawołanie uruchomić naszą kreatywność. Jednym z naszych głównych wrogów są niestety utarte schematy myślowe. Przykłady? Trafne spostrzeżenia zostały opracowane w materiałach w ramach projektu NAUKA, opracowanych przez K. Jaśkiewicza:

,,Zawsze robiliśmy to w ten sposób, po co to zmieniać?Jest tylko jeden sposób właściwego wykonania tego zadania.Nauczyłem się robić to w ten sposób i nigdy się nie zawiodłem.Żołnierzyki są dla chłopców, a lalki - dla dziewczynek.”

Utarte przez nas schematy sprawiają, że coś co się początkowo sprawdzało, po pewnym czasie utrudnia przekroczenie pewnych barier i odkrywanie nowych rozwiązań.

Jak sobie z tym poradzić?

Jeśli chcesz stworzyć coś nowego i unikalnego otwórz się na nowe doświadczenia i wyjście poza swoją strefę komfortu. Szukaj inspiracji spotkaniach z nowymi ludźmi, podróżach czy też tematach trudnych, czasami niewygodnych. Warto również poświęcić uwagę działaniom konkurencji. Obejrzenie tego co robią inni w branży może pomóc w znalezieniu punktu wyjścia do własnych kreatywnych rozwiązań, inspiracji do tego co możemy zrobić, a czego wręcz unikać.

Sprawdź jak to robimy

W naszym podejściu do biznesu kładziemy nacisk na kreatywne rozwiązania. Niezależnie od tego, czy masz potrzebę dotyczącą stworzenia strony internetowej, opracowania kampanii reklamowej Ads czy wypracowania strategii marki - możesz być pewien, że nasze działania opierają się nie tylko na solidnych kompetencjach, bogatej wiedzy i doświadczeniu, ale także na kreatywności, która napędza efektywne działania marketingowe. Czy jesteś gotowy przekonać się, jak kreatywność może przekształcić Twoje wyzwania biznesowe w sukcesy? Skontaktuj się z nami, aby umówić się na bezpłatną konsultację. Porozmawiamy o tym, jak kreatywne myślenie może pomóc w rozwiązaniu Twoich problemów biznesowych.