"Kreatywność polega na widzeniu tego, co inni widzą, ale myśleniu tego, czego inni nie myślą." Posługując się wypowiedzią Alberta Einsteina, chcemy przedstawić Wam świat dość nieoczywisty i trudny do uchwycenia. Co się za tym kryje? Kreatywność. To słowo, które często kojarzy się z artystami, pisarzami i artystycznymi duszami. To zdolność do alternatywnego myślenia, tworzenia nowych rozwiązań i odkrywania nieznanych ścieżek. Przyjrzyjmy się znaczeniu kreatywności i jak możemy ją rozwijać w naszym biznesie. Witajcie w kreatywnym świecie!
Kreatywność to zdolność do myślenia inaczej, świeżego spojrzenia na znane problemy, tworzenia nowych pomysłów i wyrażania siebie w oryginalny sposób. To proces myślowy, który pozwala nam eksplorować nieznane obszary, łączyć różne elementy i tworzyć coś nowego i wartościowego.
Dla wielu ludzi kreatywność wyraża się poprzez malarstwo, muzykę, taniec, czy pisanie. To tworzenie dzieł sztuki, które przekazują emocje i myśli. Kreatywność może objawiać się w tworzeniu historii i opowieści, które angażują i inspirują innych. Nawet w codziennym życiu, kreatywność pomaga nam radzić sobie z niespodziewanymi wyzwaniami i trudnościami.
Niezależnie od tego, czy jesteś artystą, przedsiębiorcą czy osobą szukającą rozwiązań w codziennym życiu, kreatywność może pomóc Ci stworzyć coś wyjątkowego.
Kreatywność w biznesie
W dzisiejszym świecie, gdzie konkurencja nie śpi, a każda firma prześciga się w tworzeniu nowych produktów, ciężko o trafienie na pierwszy plan i wybicie się z tłumu. Mówiąc wprost - produkt ma każdy. Dlaczego Twój jest lepszy? Co zrobić, żeby odbiorcy wybrali właśnie Twój produkt?
Istotę zagadnienia trafnie oddał prof. L. Garbarski z Katedry Marketingu Akademii L. Koźmińskiego: ,,W działalności marketingowej kreatywność jest coraz częściej doceniana. W agencjach reklamowych od lat występują działy kreatywne kierowane przez dyrektorów kreatywnych.
W działach badawczo-rozwojowych przedsiębiorstw są tworzone zespoły kreatywne, od których oczekuje się oryginalnych pomysłów nowych produktów lub usług. W agencjach badań marketingowych poszukuje się bardziej wiarygodnych metod badań rynkowych oraz identyfikacji tzw. insight. Od działów marketingu oczekuje się nowych rozwiązań cenowych, innowacyjnych form sprzedaży i współpracy z klientami, a także odnajdywania nowych grup docelowych i nisz. Oczekiwania narastają wraz ze stawianiem marketingowi znacznie poważniejszych zadań niż tylko osiąganie skuteczności komunikacji marketingowej (...) Kreatywność w marketingu staje się zatem nieodzowna nie tylko przy tworzeniu użytecznych i wartościowych produktów, usług lub procedur, ale także w tworzeniu skutecznych modeli biznesowych.”
Oczywiście podpisujemy się pod tym. Trzeba zawsze być otwartym na nowe pomysły. Kreatywność w biznesie to źródło innowacji. To właśnie dzięki niej powstają nowe produkty, usługi, procesy i rozwiązania, które mogą odmienić firmę i branżę. Firmy, które inwestują w rozwijanie kreatywności swoich pracowników, często osiągają przewagę konkurencyjną, ponieważ są bardziej elastyczne i gotowe do adaptacji w zmieniającym się środowisku biznesowym.
Kreatywne kampanie reklamowe, treści i materiały marketingowe są bardziej przyciągające dla odbiorców. Innowacyjne podejście może sprawić, że Twoja firma będzie wyróżniać się na tle konkurencji. Ważne, aby dać się zapamiętać i pozostawić trwałe wrażenie w umysłach odbiorców.
Kreatywność w biznesie jest jak iskra, która zapala ogień innowacyjnych działań. To umiejętność myślenia poza schematami i eksperymentowania, co pozwala firmom wyjść poza granice tradycyjnych rozwiązań.
Kiedy zanika kreatywność nie panikuj! Nie jesteś pierwszy i na pewno nie ostatni. To nie matematyka, a nasza głowa też ma prawo do ,,zawieszania się”. W pędzącym świecie i natłoku licznych obowiązków nie zawsze znajdujemy czas i siłę, aby na zawołanie uruchomić naszą kreatywność. Jednym z naszych głównych wrogów są niestety utarte schematy myślowe. Przykłady? Trafne spostrzeżenia zostały opracowane w materiałach w ramach projektu NAUKA, opracowanych przez K. Jaśkiewicza:
,,Zawsze robiliśmy to w ten sposób, po co to zmieniać?Jest tylko jeden sposób właściwego wykonania tego zadania.Nauczyłem się robić to w ten sposób i nigdy się nie zawiodłem.Żołnierzyki są dla chłopców, a lalki - dla dziewczynek.”
Utarte przez nas schematy sprawiają, że coś co się początkowo sprawdzało, po pewnym czasie utrudnia przekroczenie pewnych barier i odkrywanie nowych rozwiązań.
Jeśli chcesz stworzyć coś nowego i unikalnego otwórz się na nowe doświadczenia i wyjście poza swoją strefę komfortu. Szukaj inspiracji spotkaniach z nowymi ludźmi, podróżach czy też tematach trudnych, czasami niewygodnych. Warto również poświęcić uwagę działaniom konkurencji. Obejrzenie tego co robią inni w branży może pomóc w znalezieniu punktu wyjścia do własnych kreatywnych rozwiązań, inspiracji do tego co możemy zrobić, a czego wręcz unikać.
W naszym podejściu do biznesu kładziemy nacisk na kreatywne rozwiązania. Niezależnie od tego, czy masz potrzebę dotyczącą stworzenia strony internetowej, opracowania kampanii reklamowej Ads czy wypracowania strategii marki - możesz być pewien, że nasze działania opierają się nie tylko na solidnych kompetencjach, bogatej wiedzy i doświadczeniu, ale także na kreatywności, która napędza efektywne działania marketingowe. Czy jesteś gotowy przekonać się, jak kreatywność może przekształcić Twoje wyzwania biznesowe w sukcesy? Skontaktuj się z nami, aby umówić się na bezpłatną konsultację. Porozmawiamy o tym, jak kreatywne myślenie może pomóc w rozwiązaniu Twoich problemów biznesowych.